2015. március 22., vasárnap

Befejeztem a RAW-ot

Mégis feladtam. Sajnos.
Nem való ez nekem. Hogy miért?

Először is kellene egy rendes számítógép.

Mert ugye letöltöttem az előző posztban említett Rawtherapee-t. Még az elején úgy.ahogy tudtam is vele dolgozni. Majd egyre többször lefagyott, összeomlott, leállt. Ez nyilván idegesítő, meg az is, hogy elvész az, amit addig csináltam, és kezdhetem elölről.

Másodszor: én nem tudom, mit rontok el, de azt tapasztaltam, hogy a gyönyörű színekkel rendelkező RAW képek a jpg-be mentés után egyszerűen elfakulnak, kapnak egy fosos-barnás bevonatot. Próbáltam én auto-fehéregyensúlyt, meg célzottat, meg csak úgy szemre állítgatni, de a végeredmény mindig ugyanaz.Vacak képek, ami teljesen elvette a kedvemet az egésztől.
Idő, macera, és a végeredmény rosszabb, mintha nem csináltam volna semmit.

Próbáltam másik konvertálót is, az eredmény ugyanez.
Persze, lehet, hogy így normális, és így kell kinéznie, de akkor meg nekem ez nem tetszik.

Úgyhogy részemről elegem lett. Maradok a jpg-nél.

Talán ha lesz egyszer egy jó gépem, és rajta egy photoshop, akkor talán újra megpróbálom. Vagy nem :-))



2 megjegyzés:

  1. Szia, szerkesztés után miben nézed a képeket? Még PS-ben, vagy máshol?

    VálaszTörlés
  2. Szia Krisssz! Nincs PS-em, hanem a Rawtherapee megnyitáskor mutatja a mappában lévő képeket, ráadásul így egymás mellett látom a RAW-ot és a jpg-t, és eléggé szembetűnő a különbség.

    VálaszTörlés