2015. február 7., szombat

Kezdem a RAW-ot

Elkezdtem RAW-ban fotózni. Tudom, hogy rengeteg előnye van, meg minden, meg hogy utómunkát igényel, és azt is tudom, hogy a RAW formátumú képekből ki lehet hozni a legjobbat. De hogyan? Na, ez a része egy kicsikét még magas nekem.

Rengeteget olvastam a témában, nagyon jó, és összeszedett, érthető magyarázat és video található pl. itt:
http://halado.fotokonyv.hu/raw-a-tema-folytatodik/
Érdemes végigböngészni, hogyha meg szeretnéd érteni az alapokat.

Igen ám, de kell ehhez egy feldolgozó program is. Azt azért megemlíteném, hogy egy egyszerű RAW-jpg konvertáló található a PhotoScape-ban is, (erről a képszerkesztő programról már írtam korábban) de a RAW-os utómunkákhoz valami komolyabb kell.

Sajnos, Photoshoppal nem rendelkezem, illetve igen, de az egy kis butított, portable változat. Nincs benne a RAW feldolgozás. (pedig az lenne az igazi, egy jó PS, és egy Camera RAW) De nincs.

Úgyhogy keresgéltem a neten, és találtam egy ingyenes, magyar nyelvű programot erre a célra, mégpedig ezt:
Rawtherapee

Ráadásul kitűnő, magyar nyelvű leírásokból lehet tanulni, mint ez a pdf: http://users.atw.hu/digitalfotosuli/segedanyag/RawTmanual-hu.pdf

vagy ez a részletes leírás:
http://www.bykyny.hu/rawtherapee.shtml

De ugye túl szép lenne, ha minden úgy menne, mint a karikacsapás. Mind kezdetben is mondtam, kicsikét magas ez még nekem.
Próbálgattam a beállításokat, néha rémesen elállítottam a képet, és nem tudtam visszacsinálni, :-) keresgéltem a beállítások között, és újra elolvastam a leírásokat.

Úgyhogy most konkrétan zsong a fejem a sok információtól, de nem adom fel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése