2010. április 5., hétfő

Színkód generátor

Coreles téma lesz, akit nem érdekel, ugorjon.
...

Na de amivel én nem tudtam zöld ágra vergődni, azok a színek. Ugye van az RGB, van a CYMK, és van a hex vagy mi, a HTML-kód, amit a weben is használnak. Sokáig azt hittem, hogy a Corel ez utóbbit nem tudja kezelni, ezért különféle átváltókat használtam. Pl. ezt:

http://www.colorschemer.com/online.html

beírtam a hexa kódot, és kiadta az rgb-t, aminek segítségével én is be tudtam állítani a kívánt színt.

Amikor beszélgettünk, hogy esetleg tudja-e a Corel kezelni a hex kódokat, Azt a válszt kaptam, hogy nem tudja.
Persze, engem sem olyan fából faragtak, hogy én ezt így elfogadjam, Egyszerűen nem hittem el, hogy ez a program, amit annyian használnak, grafikusok, tervezők, a mai webws világban, és hogy a fejlesztők pont ezt a funkciót hagyták volna ki belőle, hogy kezelje a webes színeket???

Aztán megtaláltam. Persze, hogy kezeli. A színbeállításoknál, ahol az RGB és CYMK kódokat meg lehet adni, be lehet állítani a hexes színkódot is. Csak kissé el van bújtatva, ezért nem találtam én sem, eleinte.

Ha valakit érdekel, leírom pontosan, most ezt inkább kihagynám, mivel tapasztalataim szerint szkreppes körökben nem igazán használnak Corelt.
Esetleg, ha tévedek, és mégis van valaki rajtam kívül Coreles, akkor szívesen segítek a felmerült kérdésekben. Vagy éppen én szorulhatok jótanácsra, és akkor meg tudnánk beszélni a dolgokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése